Bez kārtīga treniņa laukumā netiksi

futbola-treniņš

Futbolā, kā jeb kurā sporta veidā, ir svarīgi treniņi. Kā gan lai spēlē, ja spēlētājs nav atbilstoši trenējies. Futbolisti ļoti daudz laika pavada treniņnometnēs, uz laukuma, dažādās savstarpējās spēlēs – tas viss ir kā liels treniņš pirms sezonas spēlēm. Parasti blakus ir pieredzējis, atbalstošs treneris, kas sniedz palīdzīgu roku tad, kad nepieciešams. Ko darīt tiem futbolistiem, kas ar šo sporta veidu nodarbojas sava prieka pēc? Kā rast iedvesmu treniņiem un kā trenēties produktīvi?

Jaunie futbolisti – vecumā no 5 līdz 8 gadiem

Lielai daļai jauno spēlētāju tieši šis ir vecums, kad notiek ievirzīšanās futbola pasaulē, pirmie soļi šajā sporta veidā. Tieši tagad ir ļoti svarīgi pareizi treniņi, pareiza to tehnika. Šajā vecuma grupā mazajiem spēlētājiem maksimāli daudz jāļauj darboties ar bumbu, vingrinājumi nedrīkst būt pārāk sarežģīti, mazāk uzmanības jāpievērš spēles tehnikai. Bērni – bērniem jāļauj spēlēties. Treniņš jāgatavo tāds, lai bērniem nezustu interese, lai būtu apvienota rotaļa ar spēli.

16 līdz 18 gadi – lielie spēlētāji, pēdējais posms

Tas nebūt neliecina par to, ka pēc 18 gadiem futbols beidzas. Precīzāk būtu apgalvot, ka pēc 18 gadiem sākas īstais, lielais futbols, kur ir pavisam cita, savādāka treniņu programma. Šajā vecumā galvenais uzsvars tiek likts uz komandas taktisko un fizisko sagatavošanu.

Treniņos, tāpat kā spēlēs, bez traumām neiztikt…

Dažkārt treniņa laikā gadās iegūt vairāk traumu kā spēlē. It sevišķi tad, ja spēlētājs ļoti centīgi pievēršas treniņam un fokusējas un elementu izpildi. Populārākās traumas – sasitumi un saišu sastiepumi, arī mežģījumi. Reti, bet gadās arī kaulu lūzumi sadursmē ar citu spēlētāju vai neveiksmīga kritiena gadījumā.

Mūsdienās daudzas traumas var ārstēt izmantojot inovatīvu metodi – lāzerterapija. Lāzerterapija tiek izmantota ne tikai zobārstniecībā un ginekoloģijā, bet arī traumu novēršanas gadījumos. Lāzerterapijas klīnika Rīgā atrodas pieejama ikvienam interesantam.

Diētas un pareiza uztura nozīme sportista fiziskajā sagatavotībā

sporta-uzturs-un-diētaDiēta nav vis tikai badošanās un ēšanas ierobežojumi tamdēļ, lai nomestu lieko svaru. Jēdzienu DIĒTA parasti izmanto dāmas, kuras vēlas efektīvi notievēt. Tomēr diēta patiesībā ir sabalansēta ēšana un ēšanas grafika pareiza ievērošana.

Pareizs uzturs ir nozīmīgs ikvienam sportistam. Svarīgi ir ēst sabalansēti, lai organismam pietiktu vitamīnu un uzturvielu. Ja sportists lieto uztura bagātinātājus, ieteicams izvēlēties tādus, kas paredzēti cilvēkiem ar augstāku fizisko slodzi kā ikdienā – sportistiem.

Ja virtuves galdi mājās plīst no garda ēdiena, jums nav jāatsakās no tā tikai tāpēc, ka esat sportists! Virtuves galdi allaž ir skaisti klāti viesos un svētkos, tie lūzt no cepešiem un mandarīniem Ziemassvētkos un no siera un alus Jāņos. (Kvalitatīvi virtuves galdi, kas ražoti Latvijā, nekad nelūzīs, lai cik smags būtu svētku cepetis!) Sportistam ir jāēd kārtīgi, lai uzņemtu nepieciešamās kalorijas, nav pamata badoties vai uzsākt svara nomešanu, tas izraisīs tikai un vienīgi enerģijas trūkumu. Enerģijas trūkums toties izraisīs to, ka treniņos nespēsiet pilnvērtīgi strādāt!

Nekad neaizmirstiet kārtīgi iesildīties. Nekautrējieties uzlādēties pirms treniņa vai spēles ar savu iecienīto mūziku. Visas metodes, kas jums liek justies labi ir pareizas, izņemot neatļautas vielas un dopingu (joks, bet kas tik nav dzirdēts…).

Kamēr treniņu sezona rit pilnā sparā, atcerieties arī par pilnvērtīgu miegu enerģijas uzkrāšanai. Un, kamēr vasara, saēdieties ogas un dārzeņus, kas pieejami pašu dārzos – vitamīnu rezerves ziemai ir jākrāj!