Kā sākt skriet?

kā-sākt-skriet

Skriešana ir viens no demokrātiskākajiem sporta veidiem, ar ko var nodarboties bez īpaša aprīkojuma un dārgiem sporta zāles abonementiem, jo skriet var jebkur, nepieciešami tikai piemēroti apavi un laika apstākļiem pieskaņots apģērbs. Skriešanas popularitāte Latvijā pēdējā desmitgadē ir ļoti pieaugusi, par to liecina milzīgais dalībnieku skaits dažādos skriešanas seriālos un lielajos maratonos. Arī uz ielām, parkos un meža takās vienmēr sastapsim kādu skrējēju.

Ļoti pozitīvi, ka cilvēki sākuši vairāk domāt par savu veselību un izvēlas laiku pavadīt aktīvi. Skriešana ir visa vecuma cilvēkiem piemērota nodarbe, ko var uzsākt katrs. Tomēr, ja ar skriešanu cilvēks nekad nav nodarbojies, ja vispār ir mazaktīvs dzīvesveids, vajadzētu sagatavoties un iegūt aktuālu informāciju, lai skriešanu uzsāktu pareizi un bez traumām.

Konsultējieties ar ārstu

Lai būtu atbildīgi pret savu veselību, skriešanu vajadzētu sākt ar vizīti ārsta kabinetā. Tā kā skriešana ir sirds un asinsvadu treniņš, mazkustīgam cilvēkam nepieciešams pirms šādām izmaiņām dzīvesveidā konsultēties ar savu ārstu. Ģimenes ārsts ieteiks, kādus izmeklējumus veikt, varbūt arī jāapmeklē kardiologs, ja ir bažas par to, vai sirds veselība ir piemērota šai nodarbei.

Apgūsti pareizu skriešanas tehniku

Lai skriešana būtu ķermenim derīga, nevis radītu traumas, svarīgi sākumā apgūt pareizu skriešanas tehniku. Vislabāk to varēsiet izdarīt, ja pirmajās reizēs skrējienu veiksiet kopā ar profesionālu treneri. Nepažēlojiet naudu un samaksājiet kaut vai par vienu individuālu treniņu, kura laikā iegūsiet ļoti vērtīgu informāciju, kas ļaus izvairīties no kļūdām skriešanas laikā un gūt maksimālu fizisko un emocionālo gandarījumu no šī procesa. Ja nav iespējas tikties ar treneri, var pievienoties skrējienā kādam pieredzējušam skrējējam vai iepazīties ar internetā atrodamo informāciju par skriešanas tehniku.

Sāciet ar mazumiņu

Sākot skriet, nevajag pārspīlēt ar attālumiem un slodzi. Labāk sākt ar īsāku distanci un lēnāku skrējienu, lai pierastu pie šāda veida aktivitātes. Sāciet kaut vai ar vienu vai diviem kilometriem. Kad tas jau izdodas viegli, var pagarināt distanci un skriešanas tempu. Tādā veidā palēnām var audzēt savus skriešanas rezultātus jau līdz pat desmit kilometriem, kas jau ir ļoti cienījama distance tiem, kuri nesen uzsākuši skriešanu. Diez vai reāls mērķis ir uzreiz noskriet maratonu.

Iesildīšanās un atsildīšanās

Ja neesat konsultējušies ar skriešanas speciālistiem un uzsākuši skriešanu pašu spēkiem, tad noteikti jāatgādina par tādiem svarīgiem posmiem kā iesildīšanās un atsildīšanās. Ja to nedara, pastāv daudz lielāks traumu risks. Par to, kā iesildīties un atsildīties, informāciju un pat video padomus var atrast internetā. Ja gribat speciālistu padomu, tad labāk doties uz konsultāciju pie skriešanas trenera, kurš visu parādīs praksē un pārliecināsies, ka vingrojumus veicat pareizi.

Dokumentējiet savus sasniegumus

Lai labāk sekotu tam, kā aug jūsu pieredze un panākumi skriešanā, izmantojiet aplikāciju, kas uzskaita gan distanci, gan laiku. Tas sniegs gan gandarījumu, gan disciplinēs un motivēs sasniegt vairāk. Viena no populārākajām aplikācijām, ko izmanto aktivitāšu uzskaitei, ir Endomondo.