Veselības pārbaude sportistiem

veselibas-pārbaude-sportistiem

Veselība ir svarīgākais mūsu ik viena dārgums. Veselību nenopirksi ne par kādu naudu!

Īpaši savu veselību sargā sportisti. Futbolisti sezonas laikā apmeklē vairākas veselības pārbaudes, lai pārliecinātos, lai vispārējais veselības stāvoklis ir atbilstošs. Tāpat arī citi sportisti.

Vispārējā veselības pārbaude sevī ietver dažādus medicīniskus procesus. Šādas pārbaudes laikā pacients tiek pārbaudīts no A līdz Z un tā ir iespēja atklāt kādas veselības problēmas, ja tādas ir. Sākotnēji atklātas problēmas ir daudz vieglāk novērst kā ielaistas, neatklātas.

Veselības pārbaudi var veikt arī sporta sezonas ietvaros, piemēram, katras spēles laikā, pirms vai pēc spēles. Veselības pārbaude jeb “check-up” ir kā garants, ka sportists var doties laukumā, lai pārstāvētu komandu vesels un sprigans!

Futbols ir šķietami mierīgs sports veids. Tas savā būtībā ir ļoti tālu no ekstrēmajiem sportiem. Tomēr arī futbolā, kā visos sporta veidos, ir liels traumu risks. Kādas traumas visbiežāk gūst sportisti uz laukuma:

  •       Nobrāzumi;
  •       Sasitumi;
  •       Mežģījumi;
  •       Lūzumi;
  •       Galvas traumas – smadzeņu satricinājums;

Šīs ir traumas, kuras dominē “futbolistu traumu topā”. Pēc, piemēram, stipra sitiena ar bumbu pa galvu noteikti jāveic kārtīga pārbaude lai izslēgt nopietnu traumu – smadzeņu satricinājumu. Galvas traumas ir pavisam nopietnas, tām var būt smagas sekas.

Kaut futbols šķiet mierīgs sporta veids, tas prasa lielu fizisku, kardio piepūli. Tā ir slodze sirdij. Ja sportists nav pietiekoši trenējies, katra spēle var būt papildus risks.

Sirds un asinsvadu slimības 2008.gadā bija vadošais nāves iemesls pasaulē, tās sastādīja 30% no visiem nāves gadījumiem. No šīm nāvēm trīs ceturtdaļas bija saistītas ar koronāro asinsvadu slimību un sirdstrieku. Pie galvenajiem riska faktoriem pieder smēķēšana, liekais svars, mazkustīgums, augsts holesterīna līmenis, augsts asinsspiediens un slikti kontrolēts cukura diabēts.

Tieši augsts asinsspiediens ir sportistu lielākais ienaidnieks. Pulss un asinsspiediens ir regulāri jākontrolē. Sportistam pašam ļoti jāseko līdzi savam veselības stāvoklim un jāvēršas laikus pēc palīdzības pie mediķiem, ja ir kādas aizdomas vai šaubas par savu fizisko stāvokli.

Savs veselības stāvoklis regulāri būtu jāpārbauda ik vienam, ne tikai tiem cilvēkiem, kam ir paaugstināta fiziskā slodze. Ja cilvēks strādā fizisku smagu darbu, darbojas ar kaitīgām vielām vai ir pakļauts kādām citām briesmām, ārsts jāapmeklē vēl biežāk. Kā nekā – kas gan ir svarīgāks par veselību.

Sportisti bieži vien “grēko” lietojot sintētiskos vitamīnus, uztura bagātinātājus. Protams, vitamīni cilvēkam ir nepieciešami. Tomēr lietot sintētiskos vitamīnus iesaka tikai tad, ja ir ļoti liela fiziskā slodze, jūtams vitamīnu trūkums, vājums, organisma spēju samazināšanās. Kad organisms novājinās, vāja paliek arī imunitāte. Imunitāte ir tā, kas atbild, vai mēs ziemā slimosim, vai sirgsim ar iesnām un gripu. Bieži vien rudenī parādās pirmie slimotāji. Tie ir tie, kas nav uzņēmuši vasaras dotos vitamīnus, nav izbaudījuši saules peldes un pieelpojušies svaigo gaisu.

Sportistiem mēdz būt stiprāka imunitāte, jo fiziskās aktivitātes to padara spējīgāku nekā cilvēkiem, kas, piemēram, augu dienu pavada četrās sienās, mājās vai ofisos.

uzlabo-imunitāti-ar-augļiem-un-dārzeņiemImunitāti var uzlabot. Ēdiet daudz augļu un dārzeņu, padomājiet par savu uzturu – vai iekļaujat tajā visus vajadzīgos produktus no uztura piramīdas? Neesiet slinki, spiediet sulas un gatavojiet veselīgus kokteiļus. Pie sintētiskajiem vitamīniem nesteidzieties ķerties, tos var lietot bargā ziemā, tuvāk uz pavasara pusi, kad organisms savas vitamīnu rezerves jau ir izsmēlis.

Sportisti allaž sargā savu veselību, lai būtu formā. Neviens taču nevēlas nokavēt izšķirošu spēli dēļ nelāgas saaukstēšanās vai gripas. Slimot nav vēlams nevienam! Tieši tāpēc aicinājums pirms ziemas un lielās slimošanas sezonas – apmeklējiet ārstu, pārbaudiet savu veselību un esiet gatavi ziemai, jo tā vienmēr nāk ar gripas vīrusiem.